Männsikohamn:
Nu har jag läst klart boken! Nu återstår det "bara" fyra stycken. Men det går fort.
Jag tyckte att den var bra, som sagt. Möjligen lite seg, men sen kom den igång. Och då blev den riktigt spännande! Jag tycker att ni som börjar läsa boken, och tycker att den är just seg. Ge den ytterligare en chans, för jag lovar er, det är värt det. Om jag ska sätta betyg på den så får den nog 3 av 5 poäng eller vad man ska kalla det. Anledningen till att den bara är en trea är dels för att den inte kommer igång på riktigt förrän man börjar närma sig slutet. Och för att när boken slutar känner man sig som ett stort frågetecken. För mig var det iallafall så, när jag upptäckte att boken var slut hade jag en massa frågor, utan svar. Men det kanske innebär att det kommer en uppföljare?

Barnhemmet:
Jag såg på filmen barnhemmet igår också. Den var inte jättebra faktiskt. Jag hade lite högre förväntingar som den tyvärr inte uppfyllde. Den var på spanska, så det tycker jag var ett störande moment, det är skönare med engelska filmer tycker jag. Dessutom var den inte så läskig som jag hade föreställt mig. Vissa saker var väldigt skrämmande, och känslig som jag är satt jag och höll för ögonen. Men det var bara vissa stunder, jag tycker bättre om när en film behåller den där skrämmande känslan nästan helatiden. Sen så kan ju en film vara bra med kontraster, typ att man gör den miljö som annars brukar vara lugn och säker till skrämmande. Sånt gillar jag!

Borde kanske egentligen inte fråga, men jag behöver de verkligen, har inte haft de på evigheter. Kan känna hur den glider in hård och styv och hur den kommer ut mjuk och kladdig. Är säker på att du kan tillfredställa min längtan, är desperat och behöver din hjälp. Du tycker säkert att jag är fräck, men jag kan redan känna tungan leka med den och suga ut de söta safterna tills de nästan är borta. Så låt mig komma till saken: skulle jag kunna få ett tuggummi av dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ålder: 18
Hårfärg: Mörkbrunt
Ögonfärg: Mörkgröna
Civilstånd: Förlovad
Bor: Utanför Nynäshamn
Sysselsättning: Gymnasie


För att se allt jag har skrivit

Klicka här


Jag rekommenderar:
Lisa
Jonas
Bella